Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017

ev media-logo

 

ΒΙΒΛΙΟ. Πόλη Στις Φλόγες, του Garth Risk Hallberg (Κέδρος, 1030 σελ.)

768

Νέα Υόρκη, παραμονή πρωτοχρονιάς του 1977. Σε μια πόλη που βρίσκεται στο επίκεντρο του κόσμου, γεμάτη πολιτιστικές, πολιτικές και οικονομικές μεταβολές, λίγο πριν τα εκτυφλωτικά πυροτεχνήματα, δύο απανωτοί πυροβολισμοί στο Σέντραλ Παρκ διαλύουν τη γιορταστική ατμόσφαιρα. Ο Αφροαμερικανός καθηγητής Μέρσερ Γκούντμαν βρίσκει αιμόφυρτη μέσα στους θάμνους τη Σαμάνθα Τσιτσάρο, μια νεαρή γυναίκα που έχει αφιερώσει τη ζωή της στην τέχνη και στο πανκ-ροκ. Καθώς η αστυνομία αναζητάει τον ή τους ενόχους, οι ζωές των πρωταγωνιστών της ιστορίας αποκαλύπτονται σταδιακά μέσα απ’ ένα ιλιγγιώδες γαϊτανάκι συγκλίσεων και λοξοδρομήσεων. Το περίφημο μπλακ άουτ που θα βυθίσει στο σκοτάδι τη Νέα Υόρκη τον Ιούλιο του 1977 θα αποτελέσει την αφετηρία για να «λυθούν» τα μάγια και να επέλθει η λύτρωση-όσο δραματική κι αν είναι αυτή, κάποιες φορές.

Βιβλίο που έκανε θόρυβο ακόμα πριν κυκλοφορήσει καλά-καλά, που αποθεώθηκε και χαιρετίστηκε απ’ την κριτική σαν ένα απ’ τα φιλόδοξα και εμπνευσμένα έργα της εποχής μας, το Πόλη Στις Φλόγες είναι ένα επικό εγχείρημα γραμμένο απ’ έναν δεξιοτέχνη της αφήγησης στα πρότυπα τόσο του προπάτορα Ντίκενς όσο και του μεταμοντέρνου Ντον ΝτεΛίλο. Στις σελίδες του βιβλίου αναπνέουν με ζωντάνια, μαεστρία και διεισδυτικότητα οι ζωές των ηρώων που όσο εξελίσσεται η πλοκή τόσο πιο ενδιαφέρον και βάθος αποκτούν. Δε γνωρίζω πραγματικά αν αξίζει τους χαρακτηρισμούς που δέχτηκε, το σίγουρο όμως είναι ότι εδώ υπάρχουν σελίδες πραγματικά αριστουργηματικές, στις οποίες ο Hallberg δίνει ρεσιτάλ γραφής.

Παρόλα αυτά, αφαιρώντας το περιεχόμενό του, ξεφλουδίζοντας τη διαυγή και λεπτομερή του πρόζα, υπήρξαν αρκετές φορές που αναρωτήθηκα αν το βασικό σενάριο θα προσιδίαζε σε μια κινηματογραφική μεταφορά. Κι αν, επίσης, τελικά, ο συγγραφέας του έγραψε ένα δύσκολο και διανοουμενίστικο βιβλίο μόνο και μόνο για να συγκαλύψει τη μεγάλη του επιθυμία να το έβλεπε μεταφερμένο στη μεγάλη οθόνη.

Ποιος ξέρει;